Reisverslag--1 - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Marianne Neervoort - WaarBenJij.nu Reisverslag--1 - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Marianne Neervoort - WaarBenJij.nu

Reisverslag--1

Blijf op de hoogte en volg Marianne

08 September 2016 | Verenigde Staten, Denver

Onze reis naar Amerika is begonnen. Om 7.30 uur de deur uit op dinsdag 6 september en op plaats van bestemming op woensdag 7 september om 4.30 uur. 21 uur onderweg dus. Vertragingen, ontruiming van een pier op Schiphol ( leuk als je net ingecheckt bent ) en een shuttel-service die niet op kwam dagen. Maar goed, we zijn er. Gauw naar bed, al is het hier dan pas 20.30 uur ( 8 uur eerder ). De eerste nacht in een hotel, dat ben je verplicht na zo’n lange reis. De camper mag je de volgende dag pas ophalen na een welverdiende nachtrust.
Woensdagochtend, na het ontbijt, een taxi gebeld om naar het camperbedrijf te gaan. Of liever, laten bellen door de receptionist. Je zou denken dat ze dat vaker doen. En natuurlijk is dat het geval, hij heeft zelfs dikke vriendjes onder de chauffeurs.” Hij komt eraan hoor en het is maar een kort ritje”. Daar had hij gelijk in. Gezellige vent hoor, hele verhalen, schouderklopje en een brede lach, maar of we wel even 45 dollar fooi willen betalen voor een ritje van hooguit 15 minuten. Geen meter in zijn auto, natte vinger werk.
Aangekomen bij het camperbedrijf “Apollo”, nog wat formaliteiten afhandelen, je kent het wel en op naar de camper. Prima huisje voor de komende 3 weken. Hoe het allemaal werkt, weten we nog wel van de vorige keer. Vuilwatertank, schoon watertank. Vooral niet te verwarren met elkaar. Hoe loos je je toilet- en douchewatertje en hoe vul je je schone water weer aan. Jaja, en dat allemaal in rap amerikaans. Hoe werkt de generator en hoe zorg je ervoor dat je amerikaanse steak niet ontdooit in je vriesvakje. GPS erbij gehuurd, ook wel handig. Verder netjes alles aangehoord en snel op weg gegaan. Boodschappen doen bij de Wall mart. Een giga grote supermarkt waar ze alles verkopen wat we nodig hebben. Gauw een broodje bij de Subway gegeten en op naar de eerste campground. Die zou niet ver weg zijn, maar toch nog 2,5 uur rijden. Muziekje aan en genieten zeg, wat een mooie rit. Wim heeft op usb sticks muziek opgenomen voor wel 3 maanden, heerlijk. Het eerste RV park ligt aan de rand van de Rocky Mountains, in Grand Lake. Een heel mooi plekje voor 2 nachten, alles er op en er aan. Morgen gaan we van alles zien. Wordt vervolgd.

• 08 September 2016 - 19:28

Tiny Zeelenberg :

Een hele fijne vakantie. Ik denk niet dat jullie Claudia tegen zullen komen ze zitten momenteel bij Mephis in de buurt. Lekker genieten jullie want het is zo weer voorbij.
    Groetjes Aad en Tiny Zeelenberg

• 09 September 2016 - 00:25

Elise:

Lange reis maar gelukkig is de vakantie nu echt begonnen. Geniet van al het moois onderweg. Liefs, Elise

• 09 September 2016 - 16:37

Yvonne:

Hoi Marianne en Wim,

Wat een reis! Pfff! Gelukkig zijn jullie er en kan het grote genieten beginnen.
    Leuk dat ik zo op de hoogte kan blijven van jullie Amerikaanse reis!
    Oeps, bij het verwisselen van de tanks koppie erbij houden anders heb je straks een niet zo,n smakelijk kopje thee haha!

Heel veel plezier en ik kijk nu al uit naar je volgende verslag!

Groetjes,
    Yvonne